Napisz do nas

Jak założyć bloga modowego?

Założenie bloga w dzisiejszych czasach to nic trudnego. Wystarczy kilka kliknięć myszką. Jeśli jednak chcemy, aby naszego bloga czytało trochę więcej osób niż kibicujący rodzice i wąskie grono przyjaciół musimy wysilić się nieco bardziej. Jeśli i Ty chcesz zabrać się za prowadzenie bloga na nieco szerszą skalę to tutaj znajdziesz garść praktycznych wskazówek jak się za to zabrać by osiągnąć sukces.

 

Jak zacząć prowadzić bloga modowego?

Nim zabierzemy się za tematykę bloga modowego musimy omówić szerzej prowadzenie bloga w ogóle. A zatem jak się do tego zabrać? Wystarczy postępować według następujących kroków:

  • Wybrać temat i podjąć decyzję – często marząc ograniczamy się do marzenia, a dopóki nie przekujemy marzeń w plany nie będziemy mieli szansy na ich realizacje. Zatem przestajemy myśleć o swoim blogu i po prostu go zakładamy. Nim jednak zabierzemy się do pracy musimy wybrać jego niszę. Skoro wiemy, że chcemy prowadzić bloga o tematyce mody to mamy do wyboru cztery następujące nisze:
  • fashion news – o najnowszych trendach w świecie mody
  • street fashion – o modzie, którą dostrzeżemy na ulicy
  • personal style bloggers – o swoim własnym indywidualnym spojrzeniu na modę
  • shopping bloggers – o swoich własnych zakupach i dobieraniu modnych kompozycji.

 

Założenie bloga modowego

Oczywiście wybrana przez nas nisza nie powinna być ograniczeniem, jednak wybór ogólnego tematu mody może okazać się wyczynem ponad nasze siły ze względu na konkurencje w blogosferze. Wybór węższej niszy pozwoli nam dotrzeć do większej grupy zainteresowanych. Jeśli jesteś kreatywną osobą może zdołasz wymyślić całkiem nową niszę do które będą się dołączali kolejni blogerzy.

  • Wybrać domenę i hosting – najbardziej popularną i prawdopodobnie najlepszą opcją jest wybór domeny wordpress, ponieważ jest prosty w obsłudze i oferuje stosunkowo szerokie możliwości edycji. Oczywiście jeśli zależy nam na tym by nasz blog dotarł do szerszego grona odbiorców musimy zainwestować nieco pieniędzy w profesjonalną domenę, która będzie łatwa do odnalezienia. To z kolei wiąże się bezpośredni z punktem kolejnym
  • Wybrać tytuł bloga – Gdy już zapoznamy się dokładnie z tematyką domen i hostingów i wybierzemy te najlepsze dla siebie trzeba będzie wymyślić prosty i chwytliwy tytuł swojego bloga. Ma to dwojakie działanie, po pierwsze będzie łatwo zapadał w pamięć naszym obserwatorom i szybko będzie kojarzył się z tematem, a po drugie będzie łatwy do odnalezienia w internetowej dżungli co jest równie ważne jak chwytliwość. Powinien zatem być przemyślany i oryginalny.
  • Wyrobić nawyk pisania – wiele osób po pewnym czasie traci motywacje do prowadzenia swojego bloga. Zwykle przyczyną takiego "słomianego zapału" nie jest rzeczywista zmiana zainteresowań, lecz nasze niezaspokojone aspiracje. Po pół roku prowadzenia bloga nie powinniśmy liczyć na to, że będziemy mieli tysiące widzów. Powinniśmy natomiast skupić się aby powoli lecz sukcesywnie pozyskiwać nowych widzów, a starych utrzymywać. Tylko dzięki mrówczej pracy i regularności możemy zapewnić sobie wiernych fanów, a tacy pojawią się tylko, gdy regularnie będziemy im dawać to po co wpadają na naszego bloga.

 

Jak wypromować bloga modowego?

Jeszcze pięć lat temu było to zupełnie proste. Dzisiaj jednak blogosfera jest wypełniona po brzegi i blogi zażarcie walczą ze sobą o internetowy byt. Ta walko opiera się na konkurencji w przyciąganiu zainteresowanych spojrzeń kolejnych internautów. Niestety jak ruszamy z nowym blogiem i nie mamy doświadczenia to nie możemy szykować się do ciężkiej bitwy, lecz do długotrwałej wojny. Zatem na początku należy przygotować się do tego, że budowa naszego fanbase'u może potrwać. Jak już będziemy gotowi na dłuższą batalię i na powoli rosnącą ilość obserwatorów to musimy zrobić następujące kroki:

  • Założyć fanpage na portalach społecznościowych – przede wszystkim na facebook'u. Jest to w dzisiejszych czasach serce internetowego życia i to właśnie ten portal społecznościowy gwarantuje nam dotarcie do najszerszego grona odbiorców. Dlatego powinniśmy dbać o to aby nasz fanpage był prowadzony żywo i regularnie. Nie musimy się jednak ograniczać do tego jednego portalu, jeśli mówimy o blogu modowym, to jak najbardziej na miejscu byłby instagram bądź snapchat, gdzie moglibyśmy w prosty i szybki sposób dzielić się interesującymi kreacjami i nowościami ze świata mody. Warto jednak pamiętać, że nawet taki portal, gdzie umieszcamy nieomal same zdjęcia powinien być prowadzony starannie, a zdjęcia jakie zamieszczamy powinny być wyraźne i w wysokiej jakości. W końcu chcemy prowadzić profesjonalnego bloga czyż nie?
  • Zadbać o stosunki w blogosferze – świat blogosfery pełen jest życzliwych i doświadczonych blogerów. Możemy z tego skorzystać i zareklamować swojego bloga u innego blogera, który ma już ugruntowaną pozycję i posiada swoje szerokie grono odbiorców. Oczywiście nie powinniśmy tego robić na zasadzie spamu i wrzucać, jak leci u wszystkich znanych blogerów w komentarzu swojego linku. Powinniśmy skupić się na budowaniu relacji, udzielaniu się w komentarzach na stronach innych blogerów aż w końcu będziemy mogli się zareklamowac za zgodą blogera z którym będziemy się już dobrze znali. Nie dość, że pozyskamy nowego znajomego, poznamy inną perspektywę na temat, będziemy mogli korzustać z doświadczenia kogoś kto ma juz go pod dostatkiem. Same pozytywy, a on zapewne też będzie zadowolony z tego, że ożywiamy życie w komentarzach na jego blogu. Symbioza zamiast pasożytnictwa gwarantuje, że po pewnym czasie to inni blogerzy będą dbać o Twojego bloga.
  • Zaangażować odbiorców – czy to powieść, czy to film czy też może wykład lub blog – każda z tych form wymaga zaangażowania odbiorcy. Wiadomo jednak, że budowa napięcia na blogu o tematyce mody może być trudna do osiągnięcia, więc musimy sięgnąć po nieco inne narzędzia.

Po pierwsze musimy unikać monotonii i utartych schematów, bo to doprowadzi tylko do zanudzenia odbiorców. Bawmy się więc formą i eksperymentujmy!

 

Po drugie musimy sprawić, żeby nasi odbiorcy zaangażowali się osobiście w życie naszego bloga. Zróbmy zatem konkurs, rozdajmy nagrody, zamieśćmy zdjęcia fanów na fanpag'u i od czasu do czasu zareklamujmy kogoś innego. Niech nasi odbiorcy wiedzą, że nigdy nie mogą być pewni co znajdą na naszym blogu. Niech za to będą pewni, że to co znajdą nie będzie nudne.

 

Po trzecie prowadźmy dialog. W komentarzach oprócz pochlebnych opinii mogą pojawić się również krytyczne. Musimy tutaj pamiętać o tym, żeby wyciągać z nich istotne dla nas informacje i nawet tym krytycznym odpisywać. W końcu ktoś kto napisał krytyczny komentarz przeczytał to co zamieściliśmy na blogu, więc zasługuje na chwilę naszej uwagi.

 

Pozycjonowanie bloga

Żeby nasz blog był łatwy do odnalezienia w internecie musimy zadbać o pozycjonowanie bloga – czyli jego wysokie miejsce w wyszukiwarkach internetowych. Najprostszym sposobem, aby to osiągnąć jest stosowanie się do prostych zasad.

  • Słowa kluczowe – w treść swojego bloga wplataj słowa, które są często wyszukiwane przez internautów, a zarazem dotyczą treści bloga. Rób to jednak umiejętnie i nie przekształcaj sensu zdań tylko po to by znalazło sie tam często wyszukiwane słowo, bo takie postępowanie zostanie uznane za spam przez administratorów sieciowych i Twój blog nigdy nie znajdzie się wysoko w wyszukiwarkach.
  • Odnośniki – zadbaj o to aby link do Twojego bloga był udostępniany przez wiele różnych portali. Zasada jest prosta: im więcej niezależnych stron zamieszcza link do Twojego bloga, tym bardziej jest on wiarygodny dla webmasterów i internautów, więc znajdzie się wyżej w wyszukiwarkach.
  • Adekwatne nagłówki – powinniśmy zadbać o to żeby nasz tekst był odpowiednio ubrany w forme. Nagłówki, które są w naszym tekście powinny dotyczyć stricte jego tematyki i określać jej zakres. Oprócz nagłówków powinniśmy także w tym punkcie dopisać grafiki, które powinny odpowiadać tematyce zawartej w tytule artykułu czy posta na blogu.

Prowadzenie bloga to wbrew pozorom wcale nie taka prosta sprawa. Jeśli jednak zaczniesz wdrażać do swojego bloga wspomniane rozwiązania stopniowo krok po kroku, to możesz być pewien, że słupek z ilością odwiedzających Twojego bloga będzie wzrastał.

 

Edwin Harmata

 

Używamy cookies

Używamy plików cookies aby ułatwić Ci korzystanie z naszych stron www, do celów statystycznych oraz reklamowych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w naszej polityce prywatności.